Veelgestelde vragen - Accommodatie

Zijn alle faciliteiten beschikbaar in het voor- en/of naseizoen?

In het voor- en naseizoen kan het voorkomen dat bepaalde faciliteiten niet beschikbaar zijn in verband met onderhoud, bezetting of weersomstandigheden. Het kan dan ook zijn dat er bijvoorbeeld minder restaurants in gebruik zijn en afhankelijk van de weersomstandigheden ook andere buitenfaciliteiten waaronder diverse strand- en sportvoorzieningen, zwembaden en animatieprogramma’s. Helaas hebben wij hier als online reisbureau geen invloed op. Het hotel bepaalt zelf welke faciliteiten worden aangeboden.

Als wij informatie hebben ontvangen van de reisorganisator over de beschikbaarheid van faciliteiten in het voor- en naseizoen, dan vermelden wij dit op onze website. Deze informatie vind je nogmaals terug vlak voordat je daadwerkelijk de vakantie boekt.

Tip: houd er rekening mee dat wij als online reisbureau reizen van verschillende reisorganisatoren aanbieden en de accommodatietekst op onze website slechts indicatief is. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Wat er precies wel en niet is inbegrepen in het pakket van de door jou geselecteerde reisorganisator vind je terug vlak voordat je boekt. Lees hiervoor de bijbehorende informatie onder het kopje 'voorwaarden & boeken'.

Wat valt eronder mijn geboekte verzorging?

Onder het kopje verzorging bij de accommodatie-informatie kan je zien welke verzorging inclusief is.
Er zijn een aantal mogelijkheden:

  • Logies (LG): alleen overnachting. 
  • Logies en ontbijt (LO): overnachting en ontbijt. De verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met ontbijt op de dag van vertrek. 
  • Halfpension (HP): overnachting, ontbijt en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken. 
  • Volpension (VP): overnachting, ontbijt, lunch en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken. 
  • All inclusive (AI): overnachting, alle maaltijden, geselecteerde lokale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. De verzorging begint op het moment dat je incheckt en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken. All inclusive betekent niet altijd dat er onbeperkt eten en drinken beschikbaar is. In veel gevallen hanteert de accommodatie gezette openingstijden voor ontbijt, lunch en diner. Het kan dus goed zijn dat er op een bepaald moment van de dag even geen eten beschikbaar is.


Maaltijden in buffetvorm
Meestal zijn de maaltijden in buffetvorm en aangepast aan de gewoontes van het betreffende vakantieland. Indien je een speciaal dieet gebruikt geven wij dit door aan de reisorganisator, die dit af zal stemmen met de betreffende accommodatie, maar vooral de eenvoudige hotels kunnen hier niet altijd rekening mee houden. Prijsvrij Vakanties en de reisorganisator kunnen geen garantie geven of dieetwensen kunnen worden ingewilligd en dragen hiervoor dan ook geen verantwoordelijkheid.

Wanneer vluchten op ongunstige tijden aankomen, is het mogelijk dat er maaltijden vervallen. Je krijgt hier geen vergoeding voor. Soms kan het voorkomen in het voor- en naseizoen of bij een relatief lage bezetting van de accommodatie dat maaltijden in menuvorm worden aangeboden in plaats van als buffet en/of niet alle restaurants geopend zijn. Wij vragen jouw begrip hiervoor.

Ultra All Inclusive
Sommige accommodaties bieden ook Ultra All Inclusive aan. Het verschil met All Inclusive is meestal dat behalve lokale alcoholische dranken, ook geïmporteerde alcoholische dranken zijn inbegrepen en je vaak niet hoeft bij te betalen voor verfrissingen aan de poolbar. Dit verschilt per land en zelfs per accommodatie. Het is aan de accommodatie zelf om te bepalen wat de toevoeging 'ultra' inhoudt. Check dus goed de beschrijving op de accommodatiepagina om te zien wat wel en niet inbegrepen is.

Wanneer begint en eindigt mijn all-inclusive verzorging?

Heb je all-inclusive verzorging geboekt bij jouw accommodatie? Dan kan je gebruik maken van de all-inclusive verzorging vanaf het moment dat je ingecheckt bent op de dag van aankomst tot op het moment van uitchecken op de dag van vertrek. Vaak is dat in de ochtend na het ontbijt. De in- en uitchecktijden kunnen per accommodatie verschillen, zie hier.

Tip: Als je vlucht pas laat op de dag vertrekt, is het in sommige gevallen mogelijk je all-inclusive te verlengen. Dit is echter voor eigen rekening en dien je zelf ter plaatse bij de hotelier te overleggen.

Kan ik voorkeuren doorgeven?

Prijsvrij.nl zal speciale wensen die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, doorgeven aan de reisorganisator. De reisorganisator zal hieraan zo veel mogelijk proberen te voldoen. Voorkeuren kunnen wij dan echter niet garanderen tot ze zijn bevestigd door de reisorganisator.

Ik heb een voordeelkamer geboekt, wat houdt dit in?

Voordeelkamers zijn extra voordelig geprijsd en daarom beperkt beschikbaar. De voordeelkamers kunnen de minder gesitueerde kamers in de accommodatie zijn, maar ook de kamers met een kleinere afmeting of zonder balkon of uitzicht. Wanneer je een boeking hebt gemaakt voor een voordeelkamer is het niet mogelijk preferenties toe te voegen aan je boeking.

Hoe weet ik of ik een voordeelkamer geboekt heb? Reisorganisatoren prijzen voordeelkamers op verschillende manieren aan, zo zien we onder andere promokamer, economy room, best price en supersaver-kamers langskomen.

Dien ik ter plaatse een waarborgsom te voldoen?

Bij sommige accommodaties ben je verplicht een waarborgsom te voldoen bij aankomst. Bij hotels kun je dit vaak door middel van een creditcardgarantie voldoen, maar bij sommige accommodaties is een waarborgsom in contanten verplicht. Bij vertrek krijg je de betaalde waarborgsom weer terug, na aftrek van de eventuele verbruikskosten of kosten voor breuk en beschadiging. De waarborgsom valt buiten de reisovereenkomst. Prijsvrij Vakanties of de reisorganisator is dan ook niet aansprakelijk, wanneer je na afloop van je verblijf jouw waarborgsom niet retour ontvangt.

Het betalen van een waarborgsom is voornamelijk van toepassing bij reizen per eigen vervoer. Dit kan echter ook bij vliegreizen het geval zijn, zelfs wanneer je een all-inclusive accommodatie hebt geboekt. In de Verenigde Staten bijvoorbeeld wordt vaak een kopie van jouw creditcard gemaakt om eventuele kosten voor het gebruik van telefoon, roomservice en extra diensten te dekken. De vermelde bedragen op onze website zijn indicatiebedragen en deze kunnen dan ook wijzigen.

Moet ik zelf handdoeken regelen voor mijn vakantie?

Je kunt zelf eenvoudig checken of handdoeken of strandlakens standaard zijn inbegrepen bij je hotel of appartement. Lees hiervoor de bijbehorende informatie van je gekozen pakketreis. Deze informatie vind je voordat je boekt, onder het kopje 'voorwaarden & boeken'. Hier vind je alle voorwaarden die van toepassing zijn op jouw gekozen vakantie. 

Twijfel je of er een (bad)handdoekenservice is? Check de website van het hotel om niet voor verrassingen te komen te staan.

Is mijn wintersport vakantie inclusief skipas?

Een skipas is niet in alle gevallen inbegrepen. Twijfel je of een skipas inclusief is? Lees hiervoor de bijbehorende informatie van je gekozen pakketreis. Deze informatie vind je voordat je boekt, onder het kopje 'voorwaarden & boeken'. Hier vind je alle voorwaarden die van toepassing zijn op jouw gekozen vakantie.